14 Şubat 2018 Çarşamba

Trabzon Hurması Nasıl Kurutulur?

Trabzon Hurması Nasıl Kurutulur

Uzun bir aradan sonra tekrar buradayım. Geçen zamana mutluluklar, hastalıklar, ayrılıklar, kavuşmalar ve tam istediğim gibi dolu dolu bir yarıyıl tatili sığdı.  Buradaki yayınıma da bilinçli olarak biraz ara verdim. Çünkü otomatiğe bağlanmış gibi her gün yaptığım "aynı"ların bende oluşturduğu isteksizliğin yerini yeniden güzel duygularla, mutluluk ve enerjiyle doldurmam gerekiyordu.

Son olarak yukarıdaki resmi yapıştırmışım ve öylece de bırakmışım. O zaman devam edelim...

"Trabzon hurması", "cennet elması", "cennet hurması" veya "Akdeniz hurması" olarak da bilinen bu hurmanın kökeninin Uzakdoğu olduğu bilinmekte. Ülkemizde de yaygın olarak yetiştirilmekte olan meyve, oldukça da şifalı. Bana göre tek hoşa gitmeyen yanı, tam olgunlaşmadan, biraz sertken yendiğinde ağızda bıraktığı burukluk. Bu yüzden ben yaş tüketeceksem, yemek için tam olgunlaşmasını bekliyorum. Haksız da değilim aslında. Milliyet Gazetesi Trabzon Hurmasına yer verdiği bir haberinde bu buruk, kekremsi tadın meyvenin içinde bol miktarda bulunan "tanen" denen maddeden kaynaklandığı ve bu nedenle de tüketiminin pek yaygın olmadığı, hatta bu durumun meyvenin ihracatını bile etkilediği anlatılıyor.

Yaş tüketmek için meyvenin olgunlaşmasını beklerseniz, bu buruk tadın kaybolmasına olanak sağlamış olursunuz. Ama eğer kuru tüketecekseniz, işte tam da o bahsettiğim sararmış fakat sert, tam olgunlaşmamış ve tadının buruk olduğu zaman işlem yapmanız gerekiyor. Hurmalar bu haldeyken,  kabuklarını soyup, yaklaşık bir cm kalınlığında dilimleyin. Temiz bir tülbenti iki kat serdiğiniz kalorifer petekleri üzerinde veya kuru ve sıcak bir ortamda, birbirine değmeden örneğin ipe dizili olarak kurutabilirsiniz.

Bir tanıdığım sırf bu iş için bir odasını ayırdığını ve kurutma işlemini, yere yatay olarak döşediği kalorifer petekleri üzerinde gerçekleştirdiğini, böylece daha geniş bir alan elde ederek, daha çok meyveyi aynı anda kurutabildiğini söyledi. Mantıklı. Böylece elde ettiğiniz kuru meyveleri ister tüketin, ister satın, isterseniz hediye edin. Ben kurusunu daha çok beğendim. Baktığımda kabuklarının soyularak büyün olarak da kurutulduğunu gördüm. Hatta bütün olarak kurudukça içindeki şekeri hafif dış yüze çıkardığını gördüm. Bu da hoşuma gitti.

Hepinize sevgiler

Sema





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder