13 Eylül 2018 Perşembe

Sirke Mayası (Sirke Anası)

Sirke Mayası (Sirke Anası)
Sirke Mayası (Sirke Anası)

Selam Dostlarım!

Sirkenin sağlık açısından yüksek faydaları olduğu, artık herkesçe biliniyor. Ben özellikle salatalarda, tek başına ya da limon suyuyla birlikte çok kullanıyorum. Severek tüketiyoruz.

Bahçemizdeki elmalar yere dökülüp çürürlerken, bizim sirkeyi marketten satın almamızın ne kadar anlamsız olduğunu farkedince, geçen yıl kendi sirkemi kendim yapmaya karar verdim. Böylelikle ilk kez kurduğum doğal sirke, bu yıl tam olgunlaştı.  Rengi berraklaşan şirke, kullanılmaya hazır. Bunu görmek çok güzel!

Sirke kurmak için elmanın kendisi kadar, atmak yerine yediğimiz elmaların kabuklarını da kullanabiliriz. Diğer yandan ilk sirke kurulumunda, mayalanmanın sağlanması için nohut, ekmek kabuğu, bulgur, şeker gibi malzemeler kullanılabiliyor. Sirkenin mayalanması için sirkeyi kurarken içerisine bir miktar bal koymuştum. Ancak asıl doğal olan maya, sirke olgunlaşırken üzerinde oluşan jel kıvamındaki maya tabakası. "Sirke anası" da denilen bu tabakayı saklarsanız, yeni sirke yapımında diğer malzemeler yerine, bu mayayı kullanabilirsiniz.

Sağlıklı, mutlu günleriniz, bereketli işleriniz olsun!

Sirke Mayası (Sirke Anası)
Olgunlaşmış Sirke (Bir yıllık)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder