24 Eylül 2018 Pazartesi

Mürdüm Erikli Kek

Mürdüm Erikli Kek


Malzemeler:
1 kg mürdüm eriği
3 yumurta (oda sıcaklığında)
Bir su bardağı toz şeker
Bir çay bardağı süt
2 su bardağı elenmiş un
125 gr eritilmiş tereyağ
Bir fiske tuz
Bir paket vanilya
Bir paket kabartma tozu

Mürdüm Erikli Kek

Yapılışı:
Mürdüm eriklerini yıkayıp ikiye bölün. Çekirdeklerini ayıklayın.

Fırınınızı 180°C'ye ayarlayarak ısıtın. Fırın kalıbınızı yağlayıp unlayın. Dörtgen şekilli kalıplar, bu tür bir kek için daha uygun olmaktadır.

Unu, vanilya, tuz ve kabartma tozuyla birlikte iki kez daha eleyin.

Yumurta ve şekeri, rengi açılıp köpük köpük oluncaya kadar çırpın.

Yağı ve sütü yumurtalara ekleyin. Bir yandan bir yandan azar azar un ekleyin. Hamur tamamen homojen bir hal alınca, çırpma işlemini bırakın.

Hamuru kek kalıbına boşaltın. Her yana eşit miktarda dağılmasına özen gösterin. Kalıbı bir kaç kez tezgaha vurarak içindeki hava kabarcıklarının çıkmasını sağlayın.

Mürdüm eriklerini, balık sırtı gibi, kekin üzerinde hamur hiç gözükmeyecek şekilde ve içine batırarak dizin. Keki, sıcak fırına verin. 40-45 dk kadar, kapağını hiç açmadan alt üst pişirin.

Kekinizi soğumaya bırakın. Soğuyan keki kalıptan çıkarın ve kek fanusuna alın. Bir süre kapağı kapalı olarak buzdolabında bekletirseniz, çok daha güzel oluyor. Servis yapacağınız zaman üzerine pudra şekeri serpiştirin.

Afiyet olsun.

Mürdüm Erikli Kek

2 yorum:

  1. Elinize sağlık. En sevdiğim kekler meyveli kekler:) Anjelik erikli sanırım en sık yaptığım kek. Ama bu ara daha çok elmalıya dadandık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Evet, erikler anjelik. Tarif mürdüm erikli, ama elimin altında anjelik erikleri olunca, onları değerlendirdim.

      Biz de meyveli tatları çok seviyoruz ama elmalı olanlar bir efsane!

      Sil