5 Aralık 2018 Çarşamba

Artan Kızarmış Hamsiyi Yenileyin


Artan Kızarmış Hamsiyi Yenileyin

Hamsi, kış mevsimi sofralarının olmazsa olmazlarından. Ayrıca her türlü pişirmeye uygun bir balık. Izgara, tava veya buğulama yapın. Özel bir şekilde sunmak isterseniz, hamsi pilavı yapın. Ancak o biraz zahmetli olduğundan, hamsi pilavını ya özel günlerde ya da  zamanım olduğunda yapıyorum ve hamsiyi genellikle kızartıyorum. Bu bana pratik geliyor, hem de mısır ununa bulanıp tavada kızarmış hamsinin lezzeti bir başka oluyor. Balkona koyduğum küçük tüpün üzerinde pişiriyorum. Böylece kokusu da sorun olmuyor. Önden tarhana veya şehriyeli domates çorbası ve beraberinde marul ağırlıklı, bol limonlu mevsim salatası eşliğinde sunuyorum. Üzerine bir parça Trabzon Beton Helvası. Allaaaahh! Tutmayın beni! :))) vallahi yazarken bile iştahım açıldı.

Artan Kızarmış Hamsiyi YenileyinPekala, kızarttığınız hamsinin tamamını o öğün tüketemezseniz ne yapıyorsunuz? Ben, Giresun'da yaşadığımız dönemde Aydın Teyze'mden öğrendiğim yöntemi uyguluyorum. Böylece yapımı çok basit, ertesi gün pişirmeye hazır yeni bir yemek elde etmiş oluyorum. Nasıl mı? Şöyle:

Artan Kızarmış Hamsiyi YenileyinKalan kızarmış hamsileri, çok fazla dağıtmadan kılçıklarından ayırın. Bir miktar soğanı pişireceğiniz sahanın içine söğüş veya yemeklik doğrayın. Üzerine ayıkladığınız hamsileri yerleştirin. Üzerini limon dilimleri ve maydanoz yapraklarıyla süsleyin. Hamsideki tuzu da dikkate alarak, bir miktar tuz serpiştirin. Bir kaç parça tereyağı yerleştirin. Biraz zeytinyağı gezdirin. Üzerini kapatarak, buzdolabına kaldırın. En geç ertesi akşam öğününden önce, çok az bir miktar su ekleyerek ve kapağı kapalı olarak 10 dk kadar tekrar pişirin. Sonra da sahanda servis ederek afiyetle yiyin.

Dilerim bu pratik öneri sizin için faydalı olmuştur.

Bereketli olsun, kolay gelsin.

2 yorum:

  1. Denedim harika oldu.Komşularımın selamı var.Onlara yapmıştım.Tarif için sitenizi önerdim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam!. Çok memnun oldum. Komşularınıza da benden selam söyleyin. Size de kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum. Ben de sizi öneriyorum arkadaşlarıma.

      Sil