6 Eylül 2018 Perşembe

Bamya Nasıl Şoklanarak Saklanır?

Bamya Nasıl Şoklanarak Saklanır?

Merhaba!

Uzun ve güzel bir Amerika tatilinden sonra, temmuz ayı sonunda memleketime döndüm. Döner dönmez ilk dikkatimi çeken, yaz ortası olmasına rağmen yüksek sebze fiyatları oldu. Pazarcılardan edindiğim bilgiye göre, bu yıl üretimin de, verimin de düşük olduğu yönünde. O yüzden ihtiyacım olan sebzelerin fiyatlarını nispeten düşük bulduğum an fırsatları değerlendirip, kışlıklarımı ağustos ayı içinde hazırladım. 

En pahalıya aldığım sebze, bamya oldu galiba. Geçen yılın neredeyse iki katı. Satıcının, "Sarı bamya bu. Diğerlerine aldanma. Benimki yerli. " deyişine kandım diyelim. "Bunun tohumu yok mu?" şeklindeki soruma karşılık, yan tezgahta köy ürünleri satan hanımın "Var! Bak ben de bu abiden aldım bamya tohumunu." demesinden gaz alarak, bir miktar da tohum satın aldım. ne var ki, satın aldığım bamyaları lafa dalıp tezgahta unuttum ve bunu beş gün sonra farkettim. 

Bir dahaki pazar zamanı koşa koşa tezgahı buldum. "Ben bamyalarımı unutmuşum. Onları almaya geldim." der demez, "Neredesin? Ben de seni bekliyordum. Gözüm yolda kaldı." dedi satıcı. "Vallahi iyi ki geldin." dedi. Gülümsedik. Hak ve hellallik üzerine kısa bir konuşmadan sonra, satıcıda parasını aldığı bamyaları teslim etmenin (hakkım onda kalmadığı için) mutluluğu, bendeyse bamyalarıma kavuşmanın mutluluğu, tezgahtan ayrıldım. Akşama da, bamyalar tazeliklerini kaybetmeden şoklayıp buzluğa koydum. Nasıl mı? İşte şöyle:

Bamya Nasıl Şoklanarak Saklanır?

İstenen miktarda bamyayı iyice yıkayarak, varsa kumundan ve üzerindeki olası ilaç kalıntılarından arındırın. Temizlenen bamyaları tepelerinden kubbe şeklinde ayıklayın. Bunu yaparken bamyaları keserek içinin açılmamasına özen gösterin. Bu şekilde bamyada mevcut sümüksü yapının sebzenin içinde hapsolmasını sağlayın.

Uygun büyüklükteki bir kaba, bamyaların üzerini örtmeye yetecek miktarda soğuk su alın. İçine yarım limonu sıkın. Bamyaları hazırladığınız bu limonlu suya bırakın. Gerekliyse su ekleyin. Üzerine ağır bir tabak veya tencere kapağı koyarak, bamyaların suyun içinde kalmalarını sağlayın.

Diğer yanda bamyaları haşlamak için tencereye su, yarım limon suyu ve kabuğunu alarak kaynmaya bırakın. Su kaynadığında içine bamyaları alıp 2-3 dk kaynatın.  Bu sırada oldukça büyük bir kabın içie çok miktarda soğuk su koyarak hazır tutun. Kaynayan bamyaları kevgir yardımıyla soğuk suyun içine alın. Burada soğuyan bamyaları süzerek, buzluk kaplarına veya poşetlerine dağıtın. Sebzelerin renklerinin oldukça canlı ve parlak olduğunu göreceksiniz. Buzluk poşetleri veya kaplarının ağızlarını kapatın ve buzluğa koyun. Donan sebzeleriniz kışın veya siz ne zaman isterseniz yenmeye hazırdır.

Bamya Nasıl Şoklanarak Saklanır?

Not: Aldığım bamyaların hepsi aynı boyutta değildi. Kimi çorbaya, kimi yemeğe yakışacak büyüklükteydi. Bu nedenle limonlu soğuk suyun içindeki bamyaları mümkün mertebe boyutlarına göre gruplayarak kaynama suyuna attım. Bu şekilde üç değişik büyüklükte bamya elde etmiş oldum. Çok miniklerini bamya çorbası yapımında kullanmak istiyorum. Diğerleriniyse, yemekte veya bamya kızartması yapımında.

Diğer yandan bamya için kullandığım bu şoklama yöntemini taze fazulye, bezelye, araka, hatta brokoli ve karnabahar için e uygulayabilirsiniz.

Şimdiden kolay gelsin, bereketli olsun.

Bamya Nasıl Şoklanarak Saklanır?

Bamya Nasıl Şoklanarak Saklanır?






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder