9 Kasım 2017 Perşembe

Sema Usulü Pide Üzeri Beğendili Kebap

Sema Usulü Pide Üzeri Beğendili Kebap
Hiç unutmam, 10 yaşlarındayım. En çok sevdiğim tatlı, annemin muzlu rulo pastasından artan kakaolu puding. Her seferinde bayıla bayıla yiyorum. Aynı zamanda da çok meraklıyım. Evde kimsenin olmadığı zamanlarda tuhaf şeyler denemeyi seviyorum. Aklıma ne gelirse...

Bu arada "Bir ilkokul çocuğunun evde yalnız ne işi var?" dediğinizi duyar gibiyim. Birincisi, annem bana sonsuz güvenirdi. İkincisi, korkmadan evde yalnız kalabilmek, yaşıtım tüm çocuklar için geçerliydi. Mahalle içindeki evlerimiz güvenliydi. Annemse en fazla evimize çok yakın olan pazara veya üst kat komşumuza kadar gitmişti. 

Her neyse... dedim ya, meraklı biriydim. Nereden aklıma geldi ve nasıl bağdaştırdıysam, yine yalnız olduğum bir anda, yediğim pudingin içine "biraz karabiber koysam nasıl olur?" diye bir düşünce parladı bende. Ama parlamak yeter mi? Sonucu görmek üzere aynı anda içimde beliren müthiş bir dürtüyle, fikrimi hemen eyleme dönüştürdüm. Tedbiri de elden bırakmadan, önce karabiberi pudinge birazcık serpip karıştırdım. Tadında pek bir değişiklik olmayınca, dozu biraz daha artırdım. Çünkü asıl görmek istediğim, karabiberin puding üzerindeki tam etkisiydi. 

Üçüncü dozda sanırım biraz abartmışım. Aman Allah'ım! Büööghh! Berbat bir tat! O kadar ki, tadı uzun zaman damağımdan gitmedi. O günden sonra da bir süre ne karabiber, ne de puding yiyebildim. Daha ötesi kendimi oldukça salak hissetmiştim. Salak gibi hissettiğim zamanlarda yaptıklarımdan pek bahsetmezdim. Ama delilleri yok etmek de aklıma gelmemiş demek ki, annem eve dönüp "pudingi niye ziyan ettin?" deyince, alay konusu olmayı göze alarak durumu açıklamak zorunda kaldım. 

Benim dışımda herkesin çok güldüğü benimse o zaman çok içerlediğim bu olay, şimdi çocukluk anılarımın içinde çok sevdiğim bir yerlerde duruyor. Neyse ki, bu gün daha başarılı sonuçlar elde ediyorum. :))))) 

Kebap türü şeylerin tereyağıyla buluşmasından oluşan lezzetlere çok düşkünüm. Dün hazırladığım akşam yemeği de bu düşkünlüğümün önderliğinde, fakat tamamen doğaçlama gelişen bir yemek oldu. Eve gidiş yolunda uğradığım ekmek fırınındaki taze pideleri acıkmış olan karnımın ve kabaran iştahımın etkisiyle kebabın altına dizdiğimi hayal ettim. Halbuki, buzdolabında kalan son patlıcanlar ziyan olmasınlar, biraz da özel bir şey olsun diye hünkar beğendi yapmayı düşünmüştüm. Eh hadi, eve gidince neler olacak  bakalım?!

Eve girdiğimde Şaban Abi (kayınbiraderim) ve Osman'ı salonda sohbet ederken bulunca, mutfağa girmeden önce kısa bir süre onlara katıldım. Ardından "yemekte ne var? ne zaman hazır olur?" gibi sorulara ve çocukların acıkmış ve bitkin şekilde mızıldanmalarına maruz kalmadan akşam yemeğini hazırlayabilmek üzere mutfağa daldım. Önce daha üç saat önce buzluktan çıkan ete, sonra patlıcanlara ve pidelere göz gezdirdim. Derken...

Ala! Neden olmasın? Klasik tatlara olan bağlılığımdan ayrılmadan, üzerinde biraz değişiklik yapabilirim. Böylece pidelerle hünkar beğendiyi kebap tadında bir araya getirdim. Bence tek kusuru, elimde yeterince patlıcan olmadığından, beğendisinin az olmadı oldu. Yine de ortaya çıkan sonuç beni ve herkesi memnun etti. Bundan sonra bu yemek, benim misafir sofralarımı da süsleyecek özel bir yemek olacak. Sizin de denemenizi öneririm. Pişman olmayacağınızı garanti ederek...

Mutlu ve güzel günler dilerim...

Malzemeler:
(Kebap için)
Bir kg dana kuşbaşı
1,5 su bardağı domates sosu
(veya 4 orta boy domates)
Bir orta boy soğan
Bir yemek kaşığı tereyağ
İki yemek kaşığı sıvıyağ
Bir çay kaşığı karabiber
Tuz

(Beğendi için)
6-8 patlıcan
Bir su bardağı süt
2 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
Bir yemek kaşığı tereyağ
6-8 sivri biber (asıl tarifte yok/isteğe bağlı)
Tuz

(Pideli taban için)
2 küçük tırnak pidesi veya bazlama
2 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı:
Sema Usulü Pide Üzeri Beğendili KebapKebap için tüm malzemeleri düdüklü tencereye alın. Kapağını kapatarak, buhar çıkmaya başladığından itibaren kısık ateşte 20 dk pişirin. Ateşten alarak basıncın düşmesini bekleyin. Etler bu sırada pişmeye devam edecektir.

Sema Usulü Pide Üzeri Beğendili KebapBu sırada fırınınızı 200°C'ye ayarlayarak önceden ısıtın. Patlıcanları bıçakla yer yer delerek fırına verin. İçi pişinceye kadar bir nevi közleyin. Fırından alın. Elinizi yakmayacak kadar soğuduğunda, diplerinden başlayarak kabuklarını soyun. Tahtanın üzerinde ince doğrayarak kenara alın.
Sema Usulü Pide Üzeri Beğendili Kebap
Kullanacaksanız, biberleri temizleyip doğrayın. Bir kaşık sıvı yağda kavurun veya kızartın.

Beğendi için tereyağını eritin ve unu hafif sararıncaya kadar kaşıkla döndürerek kavurun. Sütü yavaş yavaş ekleyerek hızlıca çırpın. Göz göz olunca patlıcanları, tuzu ve kaşar peyniri ekleyip, peynir eriyinceye kadar karıştırın. Ateşten alın. İsterseniz biberleri de ekleyip bir kez daha karıştırın.

Pideleri bir parmak kalınlığında kareler şeklinde doğrayın. Erittiğiniz tereyağıyla, tava hala ateşin üzerindeyken harmanlayın. Kullanacağınız servis sunum kabının tabanına yayın. Sıcak fırının içinde hazır bekletin.

Düdüklü tencerenin kapağını açarak kontrol edin. Etlerin pişmiş ve içinden bir, bir buçuk bardak kadar su olması gerekir. Suyu fazlaysa, kapak açık olarak ateşte tıkırdatın.
Sema Usulü Pide Üzeri Beğendili Kebap
Servis kabını fırından alıp pidelerin üzerine beğendiyi yayın. En üste sıcak kebabı döküp, onu da yayın. İşte "Sema Usulü Pide Üzeri Beğendili Kebap" hazır.

Afiyet olsun!
  





2 yorum:

  1. Yemede yanında yat olmuş :)
    Ellerine sağlık canım.
    Blogunu takibe aldım.Banada beklerim Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Tamamdir.😉 Takipteyim. 👍

      Sil