12 Nisan 2018 Perşembe

Chicken Fajitas


      Chicken Fajita'yla, Sevinç Abla'nın zaman zaman hazırladığı, taco, salsa sauce, avocado sauce, chips gibi kendine has yan ürünlerle sunduğu, eşimin "Sevinç, bu akşam Meksikalı mıyız?" diye sorarak, keyifle teyit aldığı Meksika Yemekleri Sofrası'nda tanıştım. Severek yediğimiz halde, düne kadar hiç yapmamıştım. Türk usulü tavuk soteden biraz uzaklaşıp, farklı bir şeyler denemek isteyince, bu güzel yemeğin orjinal tarifini aradım. Önüme çıkan pek çok seçenekten ilkini aldım ve biraz değiştirerek uyguladım. Ortaya marul salatası ve lavaş ekmeği ile sunduğum çok güzel bir akşam yemeği çıktı. Yararlandığım tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz. 

Kolay gelsin, bereketli olsun.

Malzemeler:
1 kg tavuk göğsü (jülyen doğranmış)
2 kuru soğan (jülyen doğranmış)
2 yeşil biber
2 kırmızı tatlı biber
2 yemek kaşığı ayçiçek yağı
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Bir tatlı kaşığı kimyon
Bir tatlı kaşığı köri
Bir tatlı kaşığı pul biber (isteğe bağlı)
Bir tatlı kaşığı tatlı kırmızı toz biber
Bir tatlı kaşığı kekik
1/2 tatlı kaşığı kişniş
2-3 diş rendelenmiş sarımsak
Yarım limon suyu
Tuz


Yapılışı:
Tarifinde, tavukların soğan, biberler ve ayçiçek yağı dışındaki tüm mazlzemelerle marine edilip en az bir saat buzdolabında bekletilmesi gerektiği söylense de, yeterli zaman olmayışından bu aşamayı geçmek zorunda kaldım. Yine de sonuç çok iyi oldu.

Önce sebzeleri vok tavada ayçiçek yağıyla birlikte 5 dk kadar döndürün. Sote olan sebzeleri çok öldürmeden bir kaba alın.

Aynı tavaya bu kez zeytinyağını ve tavukları alın. Diğer tüm malzemeleri de ekleyerek, tavuklar suyunu salıp çekinceye kadar, arada bir kaşıkla karıştırarak pişirin. Tavuklar suyunu çekince 5 dk daha sote edin. Ara sıra karıştırın.

Tavukların üzerine sote edilmiş sebzeleri dökerek bir kez daha karıştırın ve yemeği ocaktan alın. İster sade, ister pilavla, isterseniz dürüm yaparak afiyetle yiyin.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder