2 Nisan 2018 Pazartesi

Fırında Domatesli Zeynep Bigem Köftesi

Büyük yeğenim Zeynep Bigem, 14 yaşında. İki yaşında, kırmızı mantolu küçücük hali hala gözümün önünde. Ne var ki zamanı tutmak mümkün değil. Ayrıca büyüdüklerini de görmek çok güzel.

Bu yarıyıl tatili bana gelen Zeynep, "Teyze, mutfağa girip yemek yapabilir miyim? Annem çok dağıttığım için pek izin vermiyor." deyince, bana da "Ne istersen yapabilirsin." demek düştü tabii ki.


Meğer benim canım yeğenim ne marifetliymiş! Ben yaptıklarının salatayla sınırlı olduğunu sanıyordum. Aman efendim, pizza sosları, filitre kahveler, köfteler...Koltuklarım kabardı. "Annem böyle yapıyor." deyip, göz kararı malzemelerle hazırladığı köftenin tarifi aşağı yukarı şöyle:

Fırında Domatesli Zeynep Bigem Köftesi


Fırında Domatesli Zeynep Bigem Köftesi

Malzemeler:
Köfteler için:
1 kg az yağlı kıyma
2 baş orta boy rendelenmiş soğan
1 büyük dilim ufalanmış bayat ekmek
1 yumurta
2 çay kaşığı kadar karabiber
Bir demet ayıklanıp doğranmış maydanoz
İstenen miktarda tuz

Sos için:
Rendelenmiş iki iri domates
Bir fincan zeytin yağı
Bir tutam karabiber

Yapılışı:
Köfte malzemeleri iyice yoğrularak köfte hamuru elde edilir.Biraz dinlendirilirse, daha lezzetli bir hal alır.  

Fırın 200°C' de ısınmaya bırakılır. Hamurdan parçalar alınarak iri köfteler hazırlanır. Kullanılacak fırın kabına dizilir. Üzerine zeytinyağı ve karabiber gezdirilir. Domates rendesi, köftelerin üzerine döşenir. Sıcak fırında kurutulmadan pişirilir. İstenen türde garnitürle servis yapılır.

Afiyet olsun. 

:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder