19 Ekim 2017 Perşembe

Sigara Böreği

Sigara Böreği
Sigara böreğini yapmayı herkes bilir elbette. Ama ben yine de yazmak istiyorum. 

Benim ilk gençlik yıllarıma denk gelen 80'lerde, biz yeni yetişenlerin en sık yaptığı börekti sigara böreği. Annelerimizin su böreğine yetişmek için bir ön hazırlık gibi. Sigara böreğiyle birlikte muzlu rulo yaş pasta (aynı zamanda bizim yılbaşı pastamızdı)ve patates salatasıysa, ayrılmaz üçlü! Vatkalı geniş omuzlar, yarasa kollu giyecekler, şalvar pantolonlar ve aslan yelesi kesilmiş havalı saçların temsil ettiği bu yılları, tebessüm ve kalbimde bıraktığı sıcacık bir hisle anıyorum.

Aradan çok uzun zaman geçmesine rağmen sigara böreğinin yeri hiç değişmedi, ama  bizim evdeki adı değişti. Sigaranın kötü bir şey olduğunu kafasına daha 3-4 yaşlarında yerleştiren kızımın, önce nedenini sorgulayıp sonra da böreğe "sigara" adının verilmesine itirazı sonucu, isim arayışına girmiştik. O mu olsun, bu mu olsun derken, ben işin içinden çıkabilmek için "ekmek böreği olsun mu?" dedim. Pek aklına yatmasa da, "olsun hadi!" deyince, öyle de kaldı. Şimdi bizim evde sigara böreğinin adı, "ekmek böreği"dir.

Hepinize sigarasız ama sigara börekli günler, sağlıklı ve mutlu yarınlar dilerim.. Sevgiyle kalın.


Sigara Böreği

Sigara BöreğiMalzemeler:
Sarmak için 3 taze el yufkası
İçi için yarım kalıp beyaz peynir
2 yumurta
yarım demet maydanoz
Kızartmak için derin yağ

Yapılışı:
Peynir, maydanoz ve yumurtalarla iç harcı hazırlayın.

Sigara BöreğiYufkaların her birini 12 üçgen parçaya ayırın. Geniş kenarlarına hazırladığınız harçtan koyun. Köşelerdeki iki ucu içeri katlayın. Sonra yufkayı rulo yapın. En uç kısmı ıslatarak sarmak suretiyle işlemi tamamlayın.

Bu şekilde hazırladığınız börekleri, derin yağda ve kısığa yakın ateşte her yanı kızaracak şekilde kızartın. İstediğiniz öğünde, istediğiniz şekilde sıcak servis yapın.

Afiyet olsun.

Sigara Böreği

Sigara Böreği

Sigara Böreği



Sigara Böreği


2 yorum:

  1. Küçük, büyük herkesin en sevdiği börek çeşitlerinden canım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Evet öyle, ama benim çocuklarım peynirli sevmiyorlar ne yazık ki! Ama kokusuna bayılıyorlar. Ben de peynirsiz, sadece içine yumurta sürerek yapıyorum onlar için. Onu yiyorlar. Eh, o da birşeydir, değil mi? Çok sevgiler...

    YanıtlaSil