24 Ekim 2017 Salı

Okuma Keyfi ve Evlat Salatası

Hafta sonları evde yapacak o kadar çok şey oluyor ki, hepsini yetiştirmem mümkün olmuyor. Geride mutlaka yapılması gereken bir şeyler kalıyor. Oysa tamamlanmamış şeyler beni hep huzursuz eder. Bu yüzden kalan işlerin verdiği sıkıntıyla haftaya başlarım. Pazartesini atlattım mı, tamamdır. Bu yüzden benim için hafta, salı günü başlar dostlar!

Zaman zaman olayların rutin akışından dışarı çıkabilmek için, aile bireylerinin düşüncelerine kulak kabartmak gerek. Kızımın, bir sohbet esnasında yengesine, "...o sırada annem mutfaktaydı. Zaten oradan çıktığı yok ki!" demesi, beni epey düşündürdü. Onun bu iğneleyici tespiti ışığında, bu hafta sonu mutfağa fazla zaman ayırmamaya karar verdim. Evimin diğer işlerine, oğlumla şakalaşmaya ve Emine'nin derslerine ağırlık verdim. Gönlüm çok daha rahat etti.

Bana en çok huzur veren şeyse, Emine'min üst kattan indirdiği bir kaç kitapla hazırladığı okuma köşesinde, birlikte kitap okumamız oldu. O, Göktuğ Canbaba'nın "Fener Balığı'nın Kayıp Işığı"nı, ben, Mehmet Erkan'ın "Arzavul Tepesi"ni okurken çok keyif aldık. Bu ortamı sağlayan kızımın irileşen gözlerindeki ışıksa, ne kadar mutlu olduğunun en güzel ifadesiydi.

Evet, çocuk kitapları okuyorum. Buna ilk olarak Emine'nin kitap ödevlerinde ona yardımcı olabilecek sorular sormak için başladım. Hem bu şekilde ortak bir paylaşımımız oluyor, hem de onun dünyasına inebilmek için bir yol bulmuş oluyorum. Kitap hakkında konuşuyoruz, yazarlarını tanıyoruz. Çok güzel çocuk kitapları yazıldığını görüyorum. Yormadan çok güzel mesajlar veriliyor. Sizin de okumanızı tavsiye ederim. 😉


Okuma Keyfi
Okuma Keyfi

Çocukların büyüdüğünü görmek çok güzel. Kitaplarımızı okuyup, ödevler de tamamlanınca, sıra akşam yemeğini hazırlamaya geldi. Salatayı hazırlamak isteyen Emine'ye engel olmadım. Hiç müdahale etmedim. Çok da güzel yaptı maşallah! Bundan sonra salataları o yapacakmış. Ne mutlu bana! İlk salatası değildi elbet. Daha küçükken de zaman zaman denemesine izin vermiştim. Ama eskisi gibi parmaklarını kesmesinden korkmuyorum artık. Salatanın adını da "evlat salatası" koydum. Dünyanın en güzel salatası, evlat salatası!

Malzemesi ve yapılışıysa şöyle: Bir çift meraklı göz, bir çift meraklı el, bir meraklı ve sevgi yüklü yürek, istenen miktar ve çeşitte salata malzemesi, tuz, yağ, limon, bıçak, kesme tahtası, salata tabağı. Malzemeleri doğrayın, rendelemek istediklerinizi rendeleyin. Tüm malzemeyi karıştırın. Zeytinyağı ve limonu bol tutun. Evlat salatanız hazırdır.

Hepinize, tatlı, mutlu, huzurlu bir hafta dilerim.

Evlat Salatası

Evlat Salatası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder