6 Haziran 2017 Salı

Taze Bezelye Sotesi (2-4 kişilik)



Bezelyelerim oldular. Değişik bir kokusu var diye ben pek yemiyordum. Eşim çok seviyor diye ektim. Çok da geç ektiğim için çıkmazlar diye düşünüyordum. Çıktılar, bu sefer de yağmurlar göz açtırmadı ki çiçek açsınlar...Derken geçen hafta ilk bezelyemi topladım. Piyasada taze bezelye bulmak zor şimdi. Bulunsa da çok pahalı. Üstelik inek gübresiyle yetiştirdiğim bezelyelerim pazardakinden 10 kat daha lezzetli. Hem sevmediğim o kokuyu da almadım bu sefer. İşte size tarifi!

Malzemeler:

1/2 kg taze bezelye
Bir orta boy domates
1 büyük soğan
2-3 iri diş sarımsak
1 çay kaşığı toz şeker
1/2 çay bardağı zeytinyağ
1 su bardağı kaynar su
Tuz


Yapılışı:

Bezelyeler yıkanıp ayıklanır. Tuz be bir su bardağı kaynar sü ile kısık ateşe alınır. Kapağı kapalı olarak 10 dk kadar haşlanır, süzülür.

Soğan ve sarımsak soyulup sudan geçirilir. Domates yıkanıp soyulur. Üçü de söğüş doğranır.

Yağ tencereye alınır. Bezelyeler ve diğer tüm malzemeler tencereye eklenerek bir kez karıştırılır. Bezelyelerin ezilmemesi için, tekrar karıştırılmaz. Orta hararetli ateşte, malzemelerin dağılmaması için tencere ara sıra sallanarak sallanarak sote edilir. Soğanlar yumuşayıp şeffaf bir hal alınca ateşten indirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder