23 Mart 2017 Perşembe

Mancar Sote (Mantarlı)

Mancar SoteÇiçekli mancar, tamara, tomari, tamariza, kaldırak gibi değişik isimlerle anılan bu ot, Kocaeli'nin yöresel yiyeceklerinden biri. 
Mevsimi geliyor. Bizim bahçede de yaprakları çıkmaya başladı. Geçenlerde belki çiçekli halini bulma umuduyla bahçede dolaşırken, sanki benim için oradalarmış gibi bulduğum bir demet çiçekli mancar, akşam yemeğime çok yardımcı oldu. Yaygın olarak yumurta ile sote edilerek yapılan mancarı, bu kez mantarla birlikte denedim. Sonuç hiç de fena olmadı. :)

Malzemeler:
Bir demet çiçekli mancar
3-4 pırasa yaprağı veya yarım soğan
5-6 orta boy mantar
2 kaşık kışlık domates sosu veya bir domates
İki kaşık zeytinyağı
Tuz

Yapılışı: 
Mancarlar ayıklanıp bir süre suda bırakılır. Böylelikle üzerindeki topraklar çözülüp çöker. Bir kaç kez sudan geçirilerek iyice temizlenir. Bir tencerede su kaynatılır. İçine tuz ve mancarlar atılır. Üç dakika kadar kaynatılır, süzülür. 

Mantarlar, mantar sote tarifinde olduğu gibi temizlenir. Enine iki-üç parçaya doğranır. Pırasalar temizlenip doğranır. Eğer pırasa yerine soğan kullanılacaksa, söğüş doğranır. Domates kullanılacaksa soyulup söğüş doğranır. Yağ tencereye alınır ve orta hararetli ateşe konur. önce mantarlar sote edilir.

 Domatesler veya domates sosu konup suyunu çekene kadar sote etmeye devam edilir. Domates suyunu çekince, soğan ya da pırasa yaprakları ve tuz eklenir. Tahta kaşıkla bir iki döndürülür. Son olarak mancarlar doğranarak eklenir. Bir iki kez çevrilerek ateşten alınır. İstenirse sade omletle birlikte sote edilir.

Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. mancarla sizin sayenizde tanışmış oldum,bir şey daha öğrenmiş olduk sayenizde...bu arada mantara bayılırım,çok yakışıyorlar birbirlerine herkesin denemesini tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Çok çok teşekkür ederim. Ben de sizi takip ediyorum. Çok sevgi ve selamlarımı göndeiryorum.

      Sil