15 Mart 2017 Çarşamba

Yufkalı Kavurma Kebabı

Her akşam işten dönerken, evde hazırlayacağım akşam yemeğini mutlaka düşünürüm. Özellikle çocukların sevdiği şeyleri hazırlamaya özen gösteriyorum. Çünkü benim soframdan kimse aç kalkmamalı.

Dün akşam da yol boyu "bu gün çocuklar için ne pişirsem?" diye düşünürken ve çocuklara sorduğum "ne pişirmemi istersiniz?" sorusuna istekli bir cevap alamazken, kafayı çalıştırmak yine bana düştü. :) Hayalini canlandırdığım ve eve gider gitmez pişirdiğim yemeği, iki aç kurdun sofraya koymamı bile beklemeden tükettiklerini görünce, çok mutlu oldum. :) Bazen kendinizi zihninizin yaratıcılığına bırakmanız çok güzel sonuçlar verebiliyor. 

Bu eğlenceli ve kolay yemeğin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler:
Yufkalı Kavurma KebabıBir kase kavrulmuş kuşbaşı et
Bir yaprak hazır yufka
50 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
Bir kaşık sıvıyağ
İki kaşık yoğurt
Bir diş sarımsak
Çöp şiş

Yapılışı:
Fırın 200°C'ye ayarlanarak ısıtılır. Pişirme kağıdı tepsiye serilerek hazır bekletilir.

Yufka uygun bir zemine yayılarak, tereyağıyla yağlanır. (Doğrusu ben kavurmanın dibindeki tereyağını kullandım.) Yufkanın  bir ucu resimdeki gibi içe kapatılır.

Katlanmış uca, kavurma parçaları tek tek dizilir. Yufka, bu uçtan başlayarak rulo şeklinde kıvrılır. Her bir kavurmanın arasına gelecek şekilde bıçakla kesilir. Elde edilen parçalar çok sıkışık olmayacak şekilde ve yufkalı kenarlara batırılmak üzere çöp şişlere dizilir.

Yoğurt, ezilmiş sarımsak ve sıvıyağ karıştırılarak, fırça yardımıyla çöp şişlerin bir yufkalı, iki kavurma gözüken kenarına sürülür. Çöp şişler, yoğurt sürülmemiş kenarlar alta gelecek şekilde tepsiye dizilir. Fırına verilerek 10 dk kadar tutulur. Her yanı kızaran çöp şişler, fırından çıkarılarak, istenen türde bir garnitür ve içecekle servis yapılır. Ben, acı domates sosu, sarımsaklı süzme yoğurt, kızarmış patates ve ev limonatası eşliğinde sundum. Denemenizi tavsiye ederim.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder